En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Barnet - din bästa accessoar!

Kategori: Barn och familj

 
Rubriken är aningens sarkastisk. Kanske. Eller?
 
Varför skaffade du barn för? Alla andra gjorde det? Det bara blev så? Du tyckte det skulle vara fränt att ha en unge? Ett sätt att slippa jobba och ändå få in lite pengar? Eller hade du en inre brinnande längtan efter barn?
 
Tycker att det finns på tok för mycket föräldrar som har barn- och som inte borde ha barn. Föräldrar som inte bryr sig. Som inte finns där. Som inte tar hand om sina barn. Som lämnar bort dom stup i kvarten för att det egna livet ropar ens namn högt.
 
Seriöst. Vad fan liksom. Har du skaffat barn får du fan ta lite ansvar. Det är inte ansvar att gå med gravidmage och en cigg i mungipan (jävla idioter), det är inte seriöst att skita i ungen och leva sitt eget liv, det är inte seriöst att klä upp barnet i fancy kläder och hävda att lilla Lisa inte får leka för att hon kanske råkar skita ner sig (allvarligt, det är ett BARN!), det är inte seriös att lämna bort barnet hela tiden för att du själv tycker att du har roligare saker för dig, det är inte seriöst att jämt vara på språng och att ungen kommer i andra hand och det är fan är inte seriöst att inte finnas där.
 
Jag ser så jävla många kassa föräldrar att jag blir mörkrädd. På riktigt. Jag vill inte påstå att jag är nån jävla supermorsa, men jag kan fan stå rak i ryggen och säga att jag är en ganska så jävla grym morsa utan att skämmas.
 
Jag slutade snusa direkt när jag blev gravid. Jag lever mitt liv med barnen. Jag tar hand om mina barn. Jag har på 9 månader anlitat barnvakt 1 gång!! Jag låter mina barn leka i dom kläder dom har och tänker att tvättmaskinerna idag faktiskt fungerar ganska bra. Mina barn kommer alltid, alltid, i första hand och jag finns där. Alltid.
 
Jag är ingen curlingmorsa. Jag har ett eget liv också. Men mitt liv levs inte på bekostnad av mina barns välmående. Något som betydligt fler föräldrar borde lära sig.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: