En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Folk som inte tvättar håret.

Kategori: En Annan Dag

 
Har läst en hel del bloggar. Har läst en hel del artiklar. Har läst mycket annat också men just gällande detta (som rubriken kanske antyder?) att man inte tvättar håret, vad är det för snuskigt påhitt?
 
Att bojkotta massproducerade hygienartiklar för att man tycker att dom innehåller massa skit. Jaja, men kom på nått bättre själva då (som inte är snusk). Jag måste helt ärligt medge att jag tycker det är spämnnande med hemma-kurer av olika slag. Absolut är det det. Man vet ju vad man smetar och kletar med då liksom. Men att lägga sin personliga hygien åt sidan för att man liksom tror att kropp och knopp kommer må bättre av att låta bli är snusk. 
 
Att bojkotta shampo är snuskigt. Att gå omkring med en flottig hjälm på huvudet är inte coolt. Att ha flottiga hårtestar som ligger platt mot huvudet (ibland så man ser skallen) är inte snyggt. Nej, jag säger inte att man måste vara snygg i håret. Men det jag säger är att man måste vara ren i håret. Det tycker jag att man måste. Faktikst så tycker jag så, och det står jag för. 
 
Men sluttjatat, ni fattar poängen tror jag. Nu ska jag gå och duscha. Jag ska tvätta håret med ett shampo som bara innehåller en massa skit. Förmodligen är det djurtestat också. Bara så ni vet. Men ojojoj, vad gott mitt hår luktar efteråt!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: