En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Sluta snusa!

Kategori: En Annan Dag


Jag ska sluta snusa. Bestämde mig egentligen för länge sedan men motivationen har sviktat. Gjorde ett försök som varade i...tre timmar?

Men efter att ha insett att jag typ saknar tandkött och att jag lägger hiskeliga summor (tänk en stock 'a 400 kr, på fem dagar=2 dosor om dagen) på snus borde jag verkligen. Måste jag. Främst pga tandköttet. Hade besök som satt paralyserad av chock efter att ha insett att man typ ser benet i munnen på mig.

Så...jag började med nikotintuggummin. Typ i förrgår. Men alltså. Har på tre dagar tuggat upp två kartor och snusat typ en dosa (kanske en och en halv iofs). Fattar ni hur bra det är eller? Och grejen är att jag inte blir toksugen på snus. Det är som att jag egentligen lika gärna hade kunnat ta ett tuggummi.

Min tanke var att jag, varje gång jag vill ta en (två) snus tar ett tuggummi istället för att sen fasa ut helt. Eller ja...först byta till svagare tuggummin då. Men alltså...jag kan ta flera tuggummin på raken utan att känna att jag MÅSTE ta en (två) snus.

För er som undrar, ja, jag snusar dubbelt. Alltså två snus samtidigt. En på varje sida. Jag vet, det är sjukt. "Hej, jag heter Jag och jag är nikotinist!"

Men nu. Nu jävlar. Nu är det slutsnusat!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: