En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Taxigubbar som smickrar sig själva.

Kategori: Allmänt

 
Åkte taxi idag och gick mycket målmedvetet förbi den första bilen då det är ett bolag jag aldrig mer kommer att åka med. 
 
När vi är framme vänder sig gubben om och stirrar helt ogenerat på mina bröst när jag rotar fram mina pengar. Han tittar sedan på mig med en mycket lysten blick och säger "Det var ju kul att du valde just mig av alla chaufförer". Ehh...jaha liksom? Jag svarade då att jag valde den första bilen som inte tillhörde det andra bolaget eftersom jag numera inte åker med dom. Han bara flinade till svar. Jag är osäker på om han förstod mig. 
 
Men vadå, snacka om att smickra sig själv liksom. 
 
Sen när jag ska gå ur bilen säger jag nått i stil med att jag bara ska få med mig mina påsar också och han kommenterar att jag gärna får glömma de två violetta (ja, han sa faktiskt violetta) påsarna fyllda med guld. (Han syftade till två påsar från systembolaget.) 
 
Skum farbror. Honom hade inte jag velat åka med iförd en kjol, med aningens för hög promillehalt i blodet mitt i natten. Nejtack, det hade jag inte tyckt om...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: