En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Bästa vänner.

Kategori: Allmänt

 
Är så jävla bra att ha. Vissa har flera. Andra har en. Vissa har ingen.Oavsett är de ovärderliga. Att ha en person du kan berätta allt för. En person där du inte behöver sätta upp en fasad. Där du inte behöver låtsas att allt är bra. Där du kan klä av dig och berätta precis hur det är. En som du kan ringa gråtandes klockan 04 på natten och veta att personen alltid ställer upp oavsett vad det gäller. En person som håller dig när du faller, som klappar händerna när du står. En som inte rackar ner på dig när du gjort bort dig, som inte hånar eller förlöjligar dig. En som skrattar med dig och inte åt dig. Som oavsett tid, alltid finns där. En person som du kan vara dig själv med, alltid. Som liksom är lika självklar i ditt liv som den luft du andas. 
 
 
Jag har en speciell sån. Hon är bäst. Hon finns där. Hon har mottagit, för många, nattliga samtal när jag brustit och inte orkat. När jag rymt till en parkbänk och i desperation ringt henne för att jag inte vetat vart jag skall ta vägen. Hon finns liksom alltid. Hon stöttar och stödjer utan att dömma. Hon skrattar inte åt mig. Hon skrattar med mig. Hon följer med på alla mina galna upptåg. Hon talar om för mig när jag måste bromsa. Hon har modet att säga när jag agerat fel och hon har styrka att säga att jag gjort bra. Hon peppar mig i det jag vill. Och hon uppmuntar mig i det jag gör. 
 
Hon är bäst. Av alla. Alltid. Kan utan att tveka säga att jag inte vet vad jag skulle gjort utan henne. Hon sitter i en bekväm fåtölj längst in i mitt hjärta och jag är henne evigt tacksam för att hon är den hon är och för att hon finns. Me love you long, long time! <3
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: