En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Kattungar.

Kategori: Allmänt


Är bland det sötaste jag vet. Jag ska absolut ha katt. Sen. Min allergi får ta hand om sig själv tänker jag. Att om jag bor i hus är den inte lika jobbig. Att det liksom blir mindre hår då eftersom katten också är ute. Förmodligen. Beroende på vilken katt jag skaffar dvs.

Fick en gång höra "du kommer bli som kattkvinnan, ja, alltså inte hon dendär sexiga, utan hon som lever med en massamassa katter". (Det var ju fö en sjukt fin komplimang va? Ehh...)

Jag ska ha katt. Det är min grej liksom. Mitt djur. Alla andra kan slänga sig i väggen.

Hund? Vill jag visa mig auktoritär och känna att jag besitter makt gentemot andra utbildar jag mig, istället för att beordra min stackars jycke om tillåtelse att äta/bajsa/hälsa/inte hälsa.

Kräldjur? Men usch, är ni slemmiga eller?

Fåglar? Alltså...vem gillar saker som flyget runt utan att man vet vart dom tänkte flyga. Har ni förresten sett "fåglarna"? Ja...jag tänkte väl det!

Kaniner? Joo...det skulle kunna vara nått. Bara det att de mest är för syns skull. Sen luktar de ju ganska illa.

Råttor och möss går ju fetbort! Det är ohyra. Vem fan plockar frivilligt in ohyra i sitt hem??

Häst? Jo, om jag vill dö av en allergisk chock! (Vilket nästan hände för några månader sen...helt sjukt var det!!)

Fiskar? Det var ju det här med att rengöra akvariet va...vad gör man ned fisken då? Sprattlig och vild. Alltså...jag tänker att om det vore okej att spola ner fiskarna och köpa nya efter rengöring kunde det ju fungera. Slipper man allt extrajobb liksom.

Sen var det slut. Typ vandrande pinnar, vandrande blad, myror, grodor och annat småsnusk klarar jag mig utan.

Det är katten jag vill haaaa!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: