En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Det luktar fisk...

Kategori: Allmänt


Måste ju bara visa!

Jag var på stranden förra veckan. Såg den sjukaste fågel jag någonsin sett! Storleken var ungefär som en örn fast med böjd näbb som fågeln i "Alice i underlandet" (se dront, författarens anmärkning). Den störtdök ner i vattnet och fiskade upp stora jävla fiskar som den girigt glufsade i sig. Trots att det vimlade av fiskmåsar var det inte en enda som vågad närma sig monsterfågeln!

Pervers som jag är var jag ju tvungen att kolla in fisken efter att fågeln flugit därifrån. Hittade mest bara sönderhackade rester. Däremot fick jag syn på detta (se bild nedan). Ganska så jävla äckligt faktiskt. Men också ganska så fascinerande. På nått sjukt jävla sätt.

(Författaren tillägger att den mätte ungefär 25-ish centimeter.)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: