En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Sadistiska barn-jävel-ungar.

Kategori: Barn och familj

 
Fy fan vad barn kan var elaka!
 
Var till lekparken idag efter att jag hämtat mina änglar på dagis. Dom leker och jag tittar på. Det passerar ett gäng på 4 tjejer i 10-årsåldern. Dom tittar ganska mycket och jag registrerar att dom har en mycket olämplig leksak med sig. Anar redan vad som eventuellt komma skall.
 
Leksak: Ni vet det där spelet där det är en platta i mitten med fyra avtagbara handtag? Man trycker på knappen och den mest irriterande ljudslinga börjar och knepet är att trycka på en röd knapp på "sitt" handtag så fort slingan slutar. Gör man inte det så säger det BUZZ och man får en elektrisk stöt. Och för er som itne provat: Det är INTE skönt.
 
Flickorna kommer tillbaka och går och sätter sig i huset där mina tjejer leker. Jag lyssnar noga för att se att dom inte försöker lura mina barn till att testa. Ett plus ett blir två. Jag lockar ner barnen därifrån och ger 10-åringarna arga blicken.
 
Dom går iväg och kommer sen tillbaka. Frågar mig om jag vill vara med och spela "ett jätteroligt" spel. Jag blir nästan sur och fnyser att det vill jag minsann inte! Varför då undrar dom. För att jag vet vad spelet går ut på säger jag. Deras ögon blir då som stora tefat och dom undrar chockat hur jag vet det. Men snark, för att jag har testat förstås svarar jag. Dom försöker då övertyga mig att det absolut inte tar ont. Jag förklarar då tålmodigt att jag verkligen inte ser vitsen med att spela ett spel som går ut på att göra andra illa. Dom vänder då på klacken och börjar på väg från oss resonera om vem de ska utsätta härnäst.
 
Men alltså, de var villiga att be mina nyligen fyllda, intet ont anandes, 5-åringar testa. Är dom sjuka i huvudet eller? Det där är såna barn som kommer att steka levande myror bara för att se vad som händer. Såna som kommer att fånga grodor i burk och fylla med rengöringsmedel och rycka bort vingarna på humlor för att se på när dom i frustration inte kan flyga.
 
Fy fan.
 
(p.s. jag brukar inte vanligtvis tycka att barn är jävel-ungar men ibland blir jag bara så jävla arg. Och nej...alla barn är inte goda. Alla är inte snälla. Det finns faktiskt sadistiska jävlar också...)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: