En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Musik-rus.

Kategori: En Annan Dag

 
Jag älskar musik. Mycket musik. Typ nästan all musik. Jag lyssnar inte på allt men jag uppskattar mycket. Det mesta. På ett eller annat vis.
 
Ruset som uppstår i kroppen efter att man hittat en ny låt som sätter sig i kroppen. I ens vener. Som blir som ett knark. På repeat i timmar. Det är kroppslig njutning...(jaja, det finns betydligt bättre varianter av kroppslig njutning men ni fattar säkert...)
 
Lyckan. Känslan musiken skapar. Både psykiskt och fysiskt. Går den ens att beskrivas i ord?
 
Tror ibland att jag är sjuk i musik. Jag knarkar musik. Massa musik. Snöar in på vissa låtar eller artister. Dom kryper liksom under skinnet på mig och blir som ett kliande eksem om jag inte får fylla på lyssnings-behovet.
 
Lite sjukt va?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: