En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Vem äger rätten till vad?

Kategori: Tankar

 
Jag är så jävla arg. Helt stört fly förbannad faktiskt, på insidan. Har inte riktigt låtit ilskan pysa ut men tänker faktiskt göra det nu.
 
Vid en bodelning...hur i helvete är man funtad om man tror sig ha rätten till att kräva (ja just det...kräva) saker som en har tagit med sig från sitt flickrum? Hur kan man gå in och claima saker som en har fått i födelsedagspresent men själv hävda "nej, den här räknas inte för den fick jag i present"?
 
Jag köper att man delar på det bohag som införskaffats efter att man flyttat ihop. Det tycker jag är givet. Men att tycka att man har rätt att KRÄVA saker som en part har haft med sig från sitt rum i föräldrarnas hem...det är bara vrickat. Jo, faktiskt.
 
Har läst på. Såklart har man inte laglig rätt till det. Det som delas på är det som skaffats efter att man flyttat ihop - vilket ju låter helt logiskt. Även om inte den regeln helt tillämpas heller uppenbarligen...
 
Specialmöbler som man fått iporterat från andra länder som stått i ens flickrum. Hur kan man vara så egoistisk att man tycker att man SKA HA dom sakerna? När man dessutom - ENLIGT LAG - inte har rätten till dom överhuvudtaget!
 
Det är bortom mitt förstånd. Hur kan man? Ja...dagens fråga...hur kan man?
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: