En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Måndagar.

Kategori: Allmänt


Jag kan inte säga att jag är ett fan av måndagar. Vissa hävdar med bestämdhet att man ska se måndagar som början på någonting nytt. En ny vecka med nya möjligheter. Kan inte påstå att jag håller med. Inte på något sätt alls är jag villig att hålla med. 

Man är trött när klockan ringer. Tröttare än man är på, säg en torsdag. Under helgen har man ju fått sova länge länge liksom. 

Man (jag) ser också allt nytt som måste göras. Alla "måsten" liksom. Tror inte riktigt det är vad folk tänker på med "nya möjligheter". 

Och du, om sanningen ska fram nu, inte fasiken hjälper det att det är mörkt och kallt! 

Sverige, ett kylans land. Nej du, om man skulle bosätta sig på varmare breddgrader kanske? Där solen skiner och termometern visar "du kan ha linne"...ja, det vore nått va! 

Överväger att bli björn. Inte byta kön alltså, utan björn. Djuret björn. Gå i ide och vakna till våren. Det, det vore nått! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: