En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Min födelsedag!

Kategori: Allmänt


Idag fyller jag år! Woho! Grattis till mig. 

Men är det inte lustigt. När man är liten längtar man typ hela året på den där speciella dagen. 

Sen blir man äldre och vill mest fira med vänner. 

Sen blir man ännu äldre och inser att man inte borde äta den där tårtan eftersom den sätter sig på osmickrande platser på kroppen. Och om man vill ha paket och presenter som man önskar får man typ palla sig till affären och köpa dom själv. Be att få den där tröjan eller jeansen inslagna liksom. Öppna paketet och försöka låtsas att man inte vet vad som finns inuti. 

Sen blir man väl ännu äldre. Får kanske lite ångest över livet. Över de val man gjort, eller kanske inte gjort. 

Sen blir man ännu ännu äldre. Rynkor och rullator. 

Sen dör man. 

Ett steg närmare döden. 

Men vet ni. Jag är lika glad för det. Inte över döden alltså, den får vänta. Men över att fylla år. Jag kommer mumsa massa tårta och skita i att den fastnar överallt. Och jag har de finaste människorna som finns i mitt liv. Jag mår bra. Jag kan unna mig en present eller två och jag har ingen ångest över vare sig ålder, val eller rynkor. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: