En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Åldersskillnad.

Kategori: Tankar


Har tänk på en sak de sista dagarna.

Åldersskillnad. Har det någon betydelse och i så fall, hur stor betydelse? Är det okej att dejta/vara tillsammans med någon som är 10 år yngre/äldre? I vilken ålder bör man vara för att det inte ska märkas liksom?

Och sen tänker jag på detta fenomen med "äldre" män som gillar yngre kvinnor. När blir skillnaden för stor liksom? Känner till två personer som båda valt en betydligt äldre man. Ena mannen (gubben) är väl typ pensionär snart. Och hon har väl inte ens fyllt trettio liksom.

Ibland handlar det säkert om pengar. Och kanske lite pappakänslor, vilket jag tycker är lite snasty för att vara ärlig. Om man letar efter en pappafigur alltså. Pengarna ser jag mer som en ömsesidig affärsuppgörelse. Även om det inte heller kanske är helt okej, fast det är ändå skillnad - där står det en medveten kvinna bakom beslutet på ett annat sätt. Sen finns det säkert de par där det faktiskt finns kärlek. Äkta, berusande himlastormande kärlek. Det ska jag inte förneka...

Men att dejta någon, eller träffas spontant, som är typ 20 år äldre. Eller yngre för den delen.

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är okej eller inte...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: