En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Matmissbruk.

Kategori: Tankar

 
Ja. Matmissbruk. Finns det många som har. Jag är typ en av dom.
 
OED. Det är min diagnos. Helt påhittad, av mig själv,. Men så stört bra. Inte att man (jag) lider av den utan att jag äntligen kommit på en benämning för vad jag lider av.
 
OED. Det står för "Over Eating Disorder". Ganska bra va? Och jag skulle gissa att det är betydligt fler än jag som lider av denna.
 
Skillnaden från annat matmissbruk? Ja, anorexia handlar ju om att äta så lite som möjligt och bullimi om att kräkas. OED handlar om att äta tills man nästan kräks, och sen sluta äta. Så...nackdelen med att lida av OED jämfört med de andra ätstörningarna är ju enbart att man inte blir smal. Fatta skönt om man liksom blev smal på kuppen. Om man kunde äta massor och sen rasa i vikt. Jag vill inte gärna spy, det tycker jag är ganska äckligt och jag vill inte svälta mig själv eftersom jag ääääälskar mat. Fan, inte lätt detta. Vad skulle ni välja?
 
Jag kanske skall satsa på amorexi istället, om jag vill bli smal alltså. Eller vad tror ni? Fast då var det ju dethär med att jag gillar mat...
 
Nej, till er som tror jag är absolut korkad så är jag inte det. Ätstörningar är allvarliga grejer. Faktiskt. Jag försöker bara lätta på mitt eget samvete genom att skämta bort det. Tror jag. Kanske. Eller nått.
 
Men varför kan man inte sluta äta i tid liksom? Det är ju den stora frågan? Eller egentligen typ varför folk krigar...det är nog en större fråga. Men ni fattar va? Inlägget liksom...
 
Detta med mat. Att det ska vara så svårt. Så komplicerat. Att det ska vara så svårt att välja rätt. Äta rätt. Och inte hålla på och trixa så mycket.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: