En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Egoistiska mammor.

Kategori: Barn och familj

 
Blir ibland ganska så irriterad när jag åker kommunalt med mina barn. Det finns andra mammor och/eller pappor som också gör det och jag slås ofta av en tanke.
Eller snarare kanske observation, som varje gång gör mig lika arg.
 
Egentligen är det löjligt att gå omkring och bli arg på folk men fan, jag kan ttne låta bli i dessa fall!
 
På både tåg och bussar finns det väldigt tydliga skyltar om att barnen skall kliva av först. Jag tycker att det är ganska uppenbart varför barnen skall kliva av först. Och för er som inte fattar så handlar det helt sonika om att barnen inte skall lämnas kvar på bussen. Att man liksom skall försäkra sig om att barnen hinner av. En vuxen syns bättre och har dessutom styrkan, reaktionen och modet att skrika åt chauffören om han stänger dörrarna för tidigt.
 
Mina barn skulle förmodligen bryta ihop och inte hinna reagera och det skulle nog ta en stund innan någon annan reagerar också.
 
Därför, just därför fattar jag inte dessa föräldrar som kliver av själva först. Framförallt inte när det handlar om små barn. Idioter eller vadå? Alltså, det finns jättetydliga skyltar, som jag kan tycka inte borde behövas. Men uppenbarligen gör dom det. Även om vissa tycks skita i skyltarna och prioritera sig själva först. Men seriöst liksom...vad är det för fel på er?
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: