En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Sanning?

Kategori: Allmänt


Har hört att det tar ungefär 3 år innan man lärt känna en person ordentligt. Att man först då kommer till något slags vägskäl. Att man efter det beslutar om man ska fortsätta umgås. 

Kan det stämma verkligen? 

Jag har haft folk jag känt betydlig lägre än så som jag valt att inte umgås med. Har iofs stött på folk som jag känt i mindre än tre år som jag också valt bort. Men då är det ju för att individerna ifråga har varit idioter. 

Men tre år...jo...kanske är det den tid det tar för att verkligen lära känna en person. Desto mer man umgås desto fler sidor kommer fram. Ibland fina sidor, men oftast dåliga. De fina visas väl upp i början för att fånga intresset liksom...

Alla borde visa sina fula sidor från början. Slipper man engagera sig i skit. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: